top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDorien Schoenmaker

Kalmte voor de storm

Bijgewerkt op: 21 aug. 2019

Nog maar één weekend en dan is het zover: vlucht KL 1187 vertrekt vanaf Schiphol naar Bergen. Het voelt zo dichtbij, maar nog steeds superonrealistisch. Ik kan het nog steeds niet volledig beseffen dat ik in Noorwegen ga leven de komende 2 jaar, en dat dat mijn plek wordt. Elke ochtend wordt ik wakker met 2 overheersende emoties: heel veel enthousiasme en ook een spanning voor alle (onbekende) dingen die komen.


De afgelopen maanden zijn voorbijgevlogen. Er zijn allerlei dingen gebeurd ter voorbereiding. Zo ben ik begonnen met pakken, heb ik mijn second-years ontmoet en hebben we de sleepover van de Nederlandse jaarlaag gedaan. Het doen van de sleepover was echt leuk, want hier heb ik een gedeelte van de Nederlandse jaarlaag ontmoet. Het voelde zo raar om te weten dat over een aantal maanden iedereen verspreid is over de hele wereld, India, Armenië, Costa Rica, China en ga zo maar door. Iedereen was ontzettend excited om te gaan, waardoor we elkaar nog enthousiaster dan we al waren hebben gemaakt. Ook het ontmoeten van mijn second-years was tof, ze zijn heel aardig en het was heel fijn om tips te krijgen over van alles en nog wat (als jullie dit lezen, super bedankt!).


Het pakken van mijn spullen was nog een hele opgave. Ik had namelijk een paklijst gemaakt met vrij veel spullen, waarvan ik dacht dat het meeste wel in huis was, maar toen ik samen met mijn moeder even ging checken wat we wel en niet hadden bleek dat ongeveer mijn halve paklijst te zijn. Wat volgde was shoppen met mijn zusje, moeder en oma om alle spullen te verzamelen, dat is altijd erg leuk. Toen ik na heel wat regelen alle spullen bij elkaar had, kwam ik erachter dat er maar 1 ruimkoffer meemocht, in plaats van de 2 ruimkoffers waar ik rekening mee had gehouden. Toen moest ik met pijn in mijn hart afscheid nemen van wat spullen, maar dat is allemaal goed gekomen.


Tussendoor zijn we nog naar Texel en Denemarken geweest. Dat was beide lekker relaxed. Het is de eerste keer dat ik en mijn broertje en zusje ooit in Denemarken, of Scandinavië überhaupt zijn geweest. Ik vond dat de dorpjes in Denemarken nogal ver uit elkaar lagen, maar ik heb zo'n voorgevoel dat dat bij Flekke nog erger gaat zijn. Het was overal erg mooi, en ook København was heel leuk om een keer te zien.


Alles bij elkaar ben ik nu bijna helemaal klaar met voorbereiden en heb ik enorm veel zin om naar Noorwegen te gaan 😊 Ohja, ik heb woensdag gehoord dat ik in Finland House zit. Geen idee waarom, maar ik ben er nog veel enthousiaster door geworden.


Ha det bra!


Dorien

^ De keukentafel is nogal overbeladen met spullen


^ Een leuke foto met Babbel, om mijn nek is een deel van mijn Nederlandse outfit te zien ;)



^ In de Nyhavn van Kopenhagen :)

69 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Yearbonding

bottom of page