top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDorien Schoenmaker

Vakantie!

7 - 7 - 2020


Hoi allemaal!


Tik - tik - tik; zo hoor ik het regen op het raam van de caravan spatten. Zuid-Frankrijk is ingeruild voor een andere, ietwat minder tropische omgeving, namelijk Texel. Ook leuk, hoeven we niet met handgebaren brood te bestellen, maar bakken we het gewoon even af. Al genietend van de thee breng ik jullie even up-to-date over het laatste nieuws over UWC.


De afgelopen weken is de heimwee er wel veel meer ingehakt. Nu hebben we namelijk niet zoveel meer te doen - behalve wat voorbereidend schoolwerk waar ik me nog steeds niet aan toe kan zetten - en ben ik vooral wat aan het lezen en mijn tijd aan het verdoen met het bellen van mensen. Er is gelukkig wel positief nieuws, namelijk dat ik 1 augustus of 13 augustus weer naar de campus mag! Dit is wel afhankelijk van of ik wel of geen quarantaine moet doen. Daarnaast zijn sommige regels waar ik de vorige keer over heb gepraat opgeheven - er worden net zoveel leerlingen als normaal heen gestuurd, en ik krijg dus wel 4 kamergenoten in plaats van 3. Ik heb ontzettend veel zin om weer naar Noorwegen te vertrekken, want hoe leuk Nederland ook kan zijn, ik mis mijn vrienden, mijn vrijheid & verantwoordelijkheid en met name mijn tweede thuis.


Ohja, ik heb dus ook mijn toetsweek afgerond. Het zag er heel anders uit dan normaal, want in plaats van een toets waarbij je een uur aan het ploeteren bent op een stuk papier, mocht je nu op je laptop typen en werden veel toetsen afgenomen als open-boek essays, waar we langer dan een uur voor hadden. Desondanks de versoepelingen was ik best gespannen voor de toetsweek, maar ik ben erg tevreden met de resultaten, zeker omdat de laatste maanden school echt zwaar waren. Nu moet ik ervoor zorgen dat volgend jaar tot net zo’n goed en hopelijk verbeterd resultaat komt. Met het afronden van dit jaar ben ik trouwens ook een tweedejaars - wat heel raar voelt omdat we geen transitieperiode hebben gehad. Het is heel leuk om alvast een beetje op de schoolwebsite te kijken naar de komende eerstejaars, het geeft een gek gevoel als je weet dat je daar een heel jaar mee gaat doorbrengen en ze goed gaat kennen.


Afgelopen maand ben ik trouwens ook naar Texel geweest met Marit voor een weekje. Het was erg gezellig en we hebben het eiland goed leren kennen :). Marit had als aanstormend bioloog een planten en dierengids meegenomen die we goed konden gebruiken op het wad en in Ecomare. Daarnaast was het gewoon heel lekker om even weg te zijn en niet zo veel last te hebben van de coronaregels. Ohja, en we hebben een nummer geschreven! Eenmaal neergestreken tussen de schapen, uitkijkend op het wad, hebben we met een gitaar en wat gezang een liedje gemaakt. Die horen jullie vast nog wel eens.


Voor nu is het nog een maandje wachten voordat ik heen mag. In die tijd ga ik lekker uitrusten en een beetje aan school werken. Ik hoop dat jullie een goede vakantie gehad hebben en nog een fijne vakantie gewenst voor de rest!


Ha det bra!


Dorien


37 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Ha det bra!

Hei hei alle sammen! Welkom bij mijn laatste blog over mijn avontuur in Noorwegen. Ik ben van plan nog even de laatste paar dagen te beschrijven, maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst even jullie b

Een gat in de lucht gesprongen

Inmiddels weet ik het zeker: ik ben geslaagd voor mijn IB diploma (Internationaal Baccalaureaat) en mag dus officieel starten aan Bard College Berlin. Ik ben natuurlijk ontzettend blij dat ik eindelij

Even bijpraten

Hoi allemaal! Welkom bij het (zeer vertraagde) blog van 23 Juni 2021. Het is inmiddels bijna 4 weken geleden sinds het vliegtuig de grond raakte op Schiphol. Mijn laatste examen was op de 13e van Mei,

bottom of page